Smöl

Sitter och slöar på Fysiken, och Andréa sitter och borstar ner sudd på mina skor.
Lisa: "Men sluta borsta smöl på mina skor!"
Andréa: "Smöl?!"

Justdet, smöl. Ett ypperligt ord, skulle jag vilja säga, som helt klart beskriver vad det är. Smulor, sudd och allmänt småsmuts helt enkelt. Smöl.
Dock verkar det som om det bara är jag som känner till att smöl betyder just smöl.
Okejdå, jag och Jenny, och förmodligen hela hennes familj.
Men ni andra då? Har ni levt hela ert liv utan denna vetskap?
Detta är jag nyfiken på att veta, så var vänlig och kommentera om du bekantat dig med ordet smöl innan, eller om detta, precis som för Andréas del, var din första upplevelse av detta magnifika ord.

Kommentarer
Postat av: elenah

haha hade aldrig hört det förut!

2011-09-29 @ 13:31:02
URL: http://cadere.blogg.se/
Postat av: johanna

Såklart jag hört smöl! Helt normalt ord! Precis som bröt och stackilage

2011-09-30 @ 11:59:50
URL: http://johannaholmeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0