Jag kände för en lista

Jag kände för en lista, så här kommer en.

5 Konstiga saker jag äger:

1. Ett styck tantnattlinne. Tänk er vitt, knälångt, bomull, prytt med fluffiga blåa blommor och klappar vid halsen. Liten pluffärm, och korta ärmar. Present av mormor, och jag hade inte hjärta att säga att jag nog gärna hade bytt det till något annat. Används endast i yttersta nödfall.

2. Deodorant-pulver. Precis som det låter, deodorant i ett slags pulver. Köpte det från LUSH i någon period av vansinne, förmodligen. Har för mig det marknadsfördes med att "man kunde ha det i solsken". Ehm, ja, jag är ganska lättlurad. Om det funkar? Självklart inte.

3. En 30 cm hög trädocka med "leder". Sitter fast på en metallpinne, och ska kunna böjas i olika positioner för att underlätta då man ritar kroppar. Önskade mig i julklapp för några år sedan, fick, använde kanske 3 gånger och sen dess har den stått och sett dum ut på en av mina hyllor.

4. Ett ihopfällbart glas i röd och genomskinlig plast. Ser ut som en puck hopfälld. Lite rolig, men fortfarande konstig. Har dock inte försökt dricka ur det. har starka misstankar om att drycken kommer rinna ur...

5. Två sjukt tjocka pocketböcker av David&Leigh Eddings. Riktigt seriös NÖRDfantasy. Alltså verkligen, verkligen inte min stil. Ändå har jag två stycken, till på köpet i serie. Enda möjliga gången jag skulle läsa dem: Om jorden gått under och de var de enda som fanns kvar. Och det är fortfarande tveksamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0