Jag kände för en lista till

Så här kommer den:

5 saker som är bra med att bo på landet.

1. Tystnad. Man kanske inte tänkter på det så mycket i vanliga fall, men det är faktiskt ganska så sjukt vad tyst det kan vara här. Och det är ju ganska så nice, särskilt när man ska plugga och sova. Ellar bara existera, då kan det vara bra med tystnad också.

2. Skog och Åkrar . Den ligger nära, är stor och gratis och full med trevliga saker. Man kan springa i den om man vill (och orkar), och ta en gran när det är jul. Och plocka bär och sånt. och åkrarna är perfekta för trevliga, spontana picknickar.

3. Fula kläder. Det finns ingen som tittar snett på landet. Inte mitt land i alla fall. Vill jag ha orangea frottéshorts och gröna gummistövlar har jag det. That's it. Ganska awesome.

4. Glesbeboddhet. Det faktum att vi inte har någon gardin i badrummet, men ändå inte behöver oroa oss för att folk ska stå och glo på oss. Det bor nämligen ingen på den sidan av huset. Och sen är det ju trevligt att kolla ut på natur och grejer när man står och borstar tänderna.

5. Mörker. Härligt. Man tänker så bra i mörker, och ser stjärnorna och så. Det är ju ganska fint att gå hem i mörkret klockan halv 3 på morgonen, och vara ensam i hela världen fast man inte är det.


Vad säger ni, är listor bra? eller är det ett fjanteri som jag absolut ska sluta med omedelbums?

Kommentarer
Postat av: johanna

kunde inte sagt det bättre själv :D

2011-10-29 @ 07:38:23
URL: http://johannaholmeen.blogg.se/
Postat av: Nellie

aldrig aldrig sluta med listorna :) sitter här och fnissar lite töntigt när jag kom på att jag också skulle kunna springa ut i en ljusblå fleecemorgonrock och konjaksbruna cowboyboots utan att någon skulle bry sig( för ingen skulle ändå se mig) haha :)

2011-10-29 @ 12:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0