Härlig Helg, Vilsam Vecka

Helgen blev inte riktigt som planerat, men spontanitet är ju ofta trevligt.

Åkte med Jenny ut i skogen i fredags för avskedskalas för hennes pojkvän som ska åka till Australien i ett år.
Det vart jag, Jenny och ett tiotal random killar jag aldrig träffat. Men det var trevligt. Mat åt vi, och satt och snackade gjorde vi. Plötsligt drog de fram gitarrer och dragspel, och sen blev det allsång till diverse vackra låtar. Och en smärre hjärtattack, mitt i stycket Wiggen.
Så skulle pojkarna vidare mot Halmstad för utgång, så jag och Jenny körde hem. Mysigt faktiskt, att köra bil i natten, och sitta och snacka om allt och inget.

I princip hela lördagen satt jag med näsan i boken Girl with green eyes av Edna O'Brien. Hade glömt att jag skulle läsa ut den till på måndag, och hade en 200 sidor kvar ungefär, så det var bara att stålsätta sig och försöka att inte somna. Boken var bättre än jag trodde den skulle vara, men kan ju inte precis säga att den var bra.
Så fick jag spontant finbesök från Falkenberg, som slog huvudet i min dörrkarm. En sådär 4 gånger kanske. Johanna gjorde mig förvirrad med gäst och jäst. Men det var trevligt värre, och dragspelet var med, så vi gick ner till Johanna och Jenny och hängde lite. Grym, grym, så gryyym! Jag försökte mig på Björnen sover, och det gick väl sådär.
Så såg vi på ExtraExtra (sjukt kul!) och stannade uppe till sent.

Söndag, och det var 2-milsdags. Johanna ställde en bra fråga i bilen, och nej, det finns nog inget fel. Jag är nog bara lite dum, och blind ibland. Men det kan bättras.
Fick leka kiosktant med Anna och Cornelia. Lite segt när alla är ute och springer, men sen när det kommer igång är det okej.

Och nu sitter jag här, och skriver ett inlägg om min helg, som nog inte är så himla intressant för andra. Men aja, jag hade inget annat för mig, och pluspoäng till dig som orkade läsa. Imorgon är det dags för skola igen, lite segt nu efter ett härligt lov. Hoppas ni haft det trevligt, vilsamt och roligt i alla fall, för det har jag haft.

Kommentarer
Postat av: johanna

Massa plusspoäng till mig som läste hela och som har gjort något bra med dej både lördag och söndag :D

En helg kan ju knappast bli bättre än såhär!!

2011-11-06 @ 23:30:25
URL: http://johannaholmeen.blogg.se/
Postat av: elenah

kul att du roar dig ^^ och det är skitmysigt att köra bil på natten :)

2011-11-07 @ 09:43:11
URL: http://caderes.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0