Irritation


Alltså idag kom jag på en grej som jag verkligen stör mig på, eller snarare blir riktigt sur på. I denna facebooks värld får man lätt reda på vad folk har för status, alltså om de befinner sig i ett förhållande eller inte. Ellar ja, för vissa tar det ju en tid innan det står på facebook att det är dem, men när folk ändrar från 'förhållande' till 'singel' kan man inte undgå att missa det. Det blir offentligt för alla 'vänner', och fritt fram för alla som känner sig manade att kommentera. Och visst, vill man visa sitt stöd där, så varsågod. Alla vet ju ändå att de som verklgen bryr sig ringer, skriver ett sms eller i alla fall ett privat meddelande i någon form.
Så, till det riktigt irriterande, de flesta som ändrar status på detta sättet är mycket medvetna om att detta är tråkigt, kanske är de helt upprivna och jätteledsna, eller i alla fall nedstämda. Och självklart är de plågsamt medvetna om hur söta de var tillsammans. Eller hur de trodde att de var dem för alltid, eller hur bra de passade i personligheten, eller... Men sånt skriver folk, och jag förstår det verkligen inte. Det är det sista man behöver höra, så sluta upp med att skriva det! De som skriver sådant gör det hela bara ännu värre.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0