TYG


Spenderat pengar har jag idag.
Mamma fick ledigt på eftermiddagen, så vi tog bilen och åkte för att kolla på tyg. Först till Skeppshult, dår jag hittade ett svart tyg, perfekt till en kjol jag tänkt sy. Köpte även garn (som ska bli en stickad mössa åt min broder i julklapp. Säg inget till honom!). Sen åkte vi till min absoluta favorit-tyg-affär, Tyger & Ting. Skulle lätt kunna gå runt där i flera timmar.. Fick dock ta och bestämma mig, så det blev ett brunt tyg översållat med små rosa blommor och, ja vad ska man kalla det? Typ "snirklar". Väldans fint! Detta ska sedan, förhoppningsvis, bli en blus.
När vi kom hem bakade jag och broder muffins, Mums! Sen beställde jag och mamma ett gammalt stil-mönster på kråsblusar från 60-talet på lilyofthevalley.se. Känner på mig det kommer bli välanvänt, fina blusar är mitt nya favoritplagg! Eller ja, efter klänningar då..



Fred & Kärlek

Kommentarer
Postat av: L.

Åh så du beställde ett mönster ändå!

Ser fram emot vad du kommer att skapa, du är ju fantastisk med maskinen och tyger! <3

2010-11-08 @ 01:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0