tröja

Mitt stora problem är löst

 

Vad jag ska sticka, alltså. Mormor och jag åkte och kollade på garn och mönster, och till slut kunde jag bestämma mig för en jumper med flätor fram och bak och fin krage. Hittade först en ganska enkel tröja, men jag är rädd att jag tröttnat innan den blivit klar. Så det blev en med flätor i stället. Det är säkert ganska svårt, men det ska nog gå vägen. Har ju mamma, hon är duktig på att sticka!

 

Nu ska jag snart gå till mormor och baka morotskaka och tårta, morotskaka till tjejkvällen i kväll, och tårtan till mormors födelsedag i morgon. Sen ska jag försöka hinna med att knåpa ihop ett grattis-kort med, mormödrar fyller ju inte 68 år varje dag. När jag publicerar detta har både tjejkväll och födelsedag varit, eftersom jag inte har något internet på denna datorn hemma. Bara så ni vet. Nä, nu är det morotskaka som gäller!

 

Fred och kärlek


Kommentarer
Postat av: karin

^ÅÅH! härligt! längar efter att se tröjan klar going! ;) haha usch jag sitter ju här jätte hungrig, och så frestar du med massa morotskaka, födelsedagstårta och annat! hahaha! kramar i mängder älsk! Saknar dig helt sanslöst mycket. hoppar tjejkvällen blev lyckad!!=D<3333

2009-09-15 @ 17:37:41
URL: http://karin.blommegard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0