knitted carrotcake

Sitter i skolan och väntar på bussen. Ganska segt, en halvtimme kvar. Tur att man har datorn, i alla fall.

När jag kommer hem ska jag gå till mormor, hon kom hem igår från Tyskland, så ska gå dit och höra hur hon haft det. Också ska jag berätta om min superroliga resa till Taizé, som hon fortfarande inte hört om. När jag kom hem från detta magnifika ställe fanns det nämligen en risk att jag hade med mig någon sjukdom hem, och för att inte smitta mormor eller morfar med något läskigt. Exempelvis svininfluensan. Som jag som tur är inte hade.

 

Sen blir det nog softa framför TV:n ikväll, försöka sticka klart mina raggsockar jag började på förra hösten. Nu är de snart klara, i alla fall, bara lite på ena skaftet kvar! Det jobbiga är bara att jag inte vet vad jag ska sticka efter sockarna. Hade tänkt mig en mössa, men nu har jag köpt världens sötaste basker att ha som vintermössa, så jag vet inte. Hade jätte gärna velat sticka en söt liten kofta eller någon tröja, fatta den känslan ”Jag har stickat den själv”. Måste hitta ett bra mönster först, bara.

 

På lördag kväll blir det tjejkväll hos Philippa! Fy vad kul det ska bli! Det blir jag, Johanna, Nellie och såklart Philippa. Det är så himmla synd att karing goingen inte kan komma eftersom hon är i Belgien, vi får helt enkelt stå ut till höstlovet.

Till tjejkvällen ska jag i alla fall baka morotskaka, MUMS! Hoppas folket äter det nu, när jag faktiskt ska anstränga mig och baka en kaka.

 

Nä, nu är det strax dags att gå till bussen.

 

Fred och Kärlek


Kommentarer
Postat av: den kakeli

ååh vad kukl att du har börjat blogga igen!!1 =D gör livet här nere lite roligare!!! =D=D haha ja din resa i sommar var sjukt häftig att höra om!!! älskar dig going!!! Och dina telepatiska kramar värmer!! Saknar dig enormt! Tänker på vår lilla kväll och dag i början av sommaren när du och jag var i stugan! Eller våran jul-sneak-peek ;) haha saknar dina underbart skruvade ideer! Ha nu grymt kul på tjejkvällen!! <333

2009-09-11 @ 23:41:20
URL: http://karin.blommegard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0