Jag sökte dig och fann mitt hjärta..

..är titeln på boken av Nicholas Sparks som jag tillbringat min eftermiddag med. Äntligen bara sträckläst en bok, hur skönt som hellst! Orginalets titel är The nootebook, som också är filmatiserad. förmodligen första gången som jag tyckt att en filmatisering av en bok är minst lika bra som boken, kanske till och med bättre! i filmen är kärleken skildrad så stark, och när de var unga och återföreningrn tar mer plats i filmen, men aldrig har jag lipat så till en bok som till de sista kapitlena i denna bok. Åh, jag älskar denna berättelse. En sak som inte fanns i boken, men som finns i filmen är när hon vakanr och följer pilarna till sin ateljé. men det r bra att det är tilllagt i filmen, för det är nog ett av det finaste.
Lite depp blir man väl, när man inser sin egen situation, men det är det värt!
Kanske första gången någonsin jag faktiskt tyckt att översättningen av titeln till svenska har varit bra, men lyssna på orden; "jag sökte dig och fann mitt hjärta"
Hur vackert får det bli!? Tänk om jag kunde skriva så?
Inom snar framtid ska jag skriva in en utav mina favoritdikter i ett inlägg.
men ni får hålla er till tåls..

Fred och kärlek


Kommentarer
Postat av: nellie

mera dikter åt folket!:)<33333

2009-10-15 @ 21:15:19
Postat av: kak

någon mer än mig som tänker på en filmkväll. En filmkväll men 2 tjejer. En total gråtupplevelse mellen näsdukar, the notebook och popcon? <3333

2009-10-17 @ 09:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0